۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۲۳

ملک زاده مطرح کرد:

رشد 40 درصدی اقامت گردشگران در کشور/ کارگروه ملی زیارت در شیراز

رشد 40 درصدی اقامت گردشگران در کشور/ کارگروه ملی زیارت در شیراز

شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از رشد 40 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد حضور چشمگیر مردم در سراسر نقاط کشور بودیم، گفت: جای خوشحالی است که در تعطیلات ایام نوروز، سفرها به خوبی تقسیم شده بود و در این راستا 23 درصد سفرهای کشور به نقاط کمتر شناخته شده انجام شد.

وی ادامه داد: افزایش 78 درصدی سفر مردم کشور به نقاط عشایری را نیز شاهد بودیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان فارس نیز با اشاره به اینکه اولویت اول این سازمان برای تعطیلات ایام نوروز شادی در جامعه بود یادآور شد: قبل از آغاز تعطیلات نوروز اعضای ستاد تسهیلات سفر دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار ایشان به توسعه شادی در جامعه تاکید فراوان کردند و این فرمایشات به عنوان یک راهبرد اصلی برای ما مد نظر قرار گرفت.

ملک زاده افزود: برگزاری جشنواره "صدای بهار" از جمله راهکار هایی بود که برای توسعه روحیه نشاط و شادابی در جامعه مد نظر قرار گرفت و این جشنواره در 31 استان کشور برگزار شد.

وی افزود: جشنواره ملی "صدای بهار" با استقبال 20 میلیون نفر از مردم کشور همراه شد و این جشنواره به حماسه ای تبدیل گردید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه رشد سفر در تعطیلات نوروز 92 معجزه ای بزرگ بود، گفت: بر خلاف تمامی تلاش رسانه های بیگانه که همگی پیش بینی کاهش 40 تا 60 درصدی سفرها را در ایام تعطیلات نوروز را کرده بودند ما شاهد 70 میلیون نفر شب اقامت در کشور بودیم.

ملک زاده افزود: رشد سفرهای نوروزی در سال جاری نسبت به 33 سال گذشته بی سابقه بوده و مردم کشور در این مدت حماسه ای بزرگ خلق کرده اند که این حرکت از برکت سخنان مقام معظم رهبری است.

نمره 20 به استاندار و تقدیر از آموزش و پرورش فارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان فارس در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد: طبق گزارشاتی که از وضعیت استان فارس به دست ما رسیده وضعیت خدمات رسانی و میزبانی این استان توانسته رضایت مندی بیش از 90 درصد را به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: عملکرد استاندار فارس قابل تقدیر است زیرا به خوبی توانست از تمامی امکانات موجود استفاده کند و در این میان دستگاه ها و سازمانهای مختلف نیز همکاری مناسبی داشته اند.

ملک زاده تصریح کرد: به استاندار فارس نمره 20 را می دهم و از سازمانهایی مثل آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی که توانسته اند بیشترین رضایت مردم را کسب کنند تقدیر باید کرد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش استان فارس از جمله دستگاه هایی بود که در این ایام توانست به خوبی بهترین سرویس را به گردشگران حاضر در فارس بدهد که باید به این نکته اشاره داشت که این مجموعه در بحث خدمات رسانی انقلاب ویژه ای را بپا کرد.

کارگروه ملی زیارت در شیراز برگزار می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گردشگری مذهبی شیراز به خوبی استفاده شود تاکید کرد: برنامه ریزی می کنم که جلسه کارگروه ملی زیارت با حضور رئیس جمهور در شیراز برگزار شود.

ملک زاده افزود: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی کرد شاهد افزایش حضور گردشگران مذهبی در شیراز باشیم.

وی تصریح کرد: مبلغ 500 میلیون تومان نیز به طرح توسعه حرم احمد ابن موسی(ع) کمک می کنیم.

کد خبر 2025505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha